O otroškem branju vemo razmeroma malo, čeprav strokovnjaki za branje, psihologi, pedagogi, učitelji že več kot 20 let proučujejo, kako otroci dejansko berejo ter kako se njihovo branje razlikuje od branja odraslih. Veliko ljudi se ukvarja s tem, kako prikupiti otroku knjigo, da jo bo vzljubil, kdaj otroka začeti učiti brati, kakšne knjige so zanj najbolj primerne itd..odgovorov pa ni. Otroci se od enega do drugega razlikujejo tako zelo, da je na takšna vprašanja nemogoče odgovoriti na splošno, temveč veljajo za vsakega posameznika posebej.
Da bi branje postalo nekaj lepega in priljubljenega so v skupini Sončki, v vrtcu Pika, uvedli bralnega palčka. Vsak otrok je skupaj s starši doma prebral dve poljubni pravljici in eno pesmico. Nato je v vrtcu pravljici obnovil in predstavil, pesmico pa odrecitiral, seveda pred celo skupino. Z bralnim palčkom so otrokom skušali približati branje, omogočiti širitev besednega zaklada, naučiti jih samostojno pripovedovati, javno nastopati, krepiti spomin, podaljšati čas, ki ga preživijo skupaj s starši, in seveda jih nagraditi ter pohvaliti za njihov pogum in trud.
Da pa bi bila nagrada še bolj zanimiva, se je vzgojiteljica skupaj z nekaterimi starši odločila in pripravila lutkovno predstavo z naslovom Bralčkova knjižnica. To pa ni bila navadna lutkovna predstava, saj so čisto vse pripravili in naredili sami – od lutk, besedila, zgodbe, pa do scene. In da bo nagrada otrokom ostala ne samo v spominu, ampak so jo lahko odnesli tudi domov smo poskrbeli v DPM Šmarje Sap s knjigo ABU Mali slonček, ki je hotel postati severni medved. Otrokom želimo veliko zadovoljstva ob branju knjigice.
{gallery}stories/galerija/palcek2012{/gallery}
Zapisala: Lili Jug, članica DPM Šmarje Sap